Friday, March 25, 2011

Debaran Menanti Result SPM... part 2


HAPPY READING 6_6

As-salam semua..
apa kabar? moga semuanya sihat2 sahaja ya..
ermmm.. memang dah lama jugaklaa Nuur tak update blog ni..
dan hari ni rasa terpanggil2 sangat nak update..



23hb Mac 2011..
sudah pasti menjadi hari yang dinanti-nantikan oleh Nuur & kawan2 semua yang menduduki SPM tahun lepas kan..


mana taknya.. tarikh inilah.. kita akan mengetahui bagaimana result kita semua..
apa2 pun tarikh ni sudah pun berlalu dan tak kira walau macam mana pun result kita.. harus kita terima dengan penuh redha dan penuh kesyukuran.. yakinlah, setiap apa yang terjadi pasti kan ada sebab dan hikmahnya..  



dan sekiranya, result kita cemerlang.. INGAAT!!!.. jangan dilupakan jasa, sumbangan, sokongan, didikan, bimbingan, ajaran dan bmacam2 lagi kebaikan dari orang sekeliling kita seperti ibu bapa, guru-guru, kawan-kawan dan ramai lagi insan di luar sana yang sama ada secara langsung atau tidak langsung telah memberi sumbangan terhadap kejayaan kita..

dan jikalau.. keputusan kita pula sebaliknya.. JANGAN SEDIH!!!.. Inshaallah, banyak lagi peluang untuk kita perbaiki kesilapan kita sewaktu SPM dulu.. INGAT!!! bangkitlah setelah terjatuh.. dan jangan biarkan diri kita jatuh berkali2.. kalau macam nilaa keadaannya.. memang bahaya ni.. antara peluang yang boleh ikut kalau tak dapat asasi di universiti.. ambil lah peluang di matrikulasi.. pulun betul2.. dptkn 4.00 flat.. yakinlah.. inshaallah.. ANDA BOLEH!!! dengan SYARAT; seiringkanlah USAHA, DOA & TAWAKAL..




hahaa.. panjang pulak Nuur bebel hari ni kan..
alamak.. hampir terlupa pulak.. hehee.. dalam 'Debaran Menanti Result SPM (part 1)' dulu.. Nuur ada janjikan.. janji apa ya.. buat2 lupa pulak Nuur ni..


Nuur janji kan masa tu.. nak share keputusan Nuur..




keputusannya...







hehee... bawah lagi...


haa.. sini..
ALHAMDULILLAH...
9A..
(berapa A+, A, A-.... biarlah rahsia.. hehee.. maaf.. maaf k)

Alhamdulillah.. 
syukur ke hadrat ilahi atas segala kurniaanNYA..

Alhamdulillah.. Nuur bersyukur atas kemudahan yang Allah kurniakan kepada Nuur sepanjang tempoh hari peperiksaan SPM yang lalu.. tapi.. ini tidak bermakna Nuur terlalu bangga atau riak serta berpuas hati dengan pencapaian Nuur.. banyak lagi yang  Nuur perlu belajar dan ambil iktibar dari pencapaian Nuur ni.. yelaa.. kalau kita nak berbangga dengan pencapaian kita.. ada ramai lagi orang lain yang jauh lebih baik dari kita.. jadi, berusaha dan terus berusahalah ya..

pada hari Rabu, 23 mac masa tu.. jam 8 malam..
Nuur pun duduk laa dpn tv.. tgk Buletin Utama di TV3..
Nuur kagum dengan kegigihan seorang pelajar cacat penglihatan.. yang berjaya memperoleh 9A+.. dan pada ketika itu.. terdetik sesuatu di hati Nuur.. ''Wah, bagusnya insan istimewa ni.. tengok tu.. walau pun buta.. dia mampu dapat keputusan jauh lebih baik dari Nuur.. Nuur kena contohi & teladani insan ini.. Nuur dianugerahkan penglihatan yang baik.. tapi Nuur tak betul2 hargai anugerah ALLAH yang terindah ini.. astaghfirullahala'zim.. (bercampur kesal dan bersyukur.. kesal sebab tak betul2 gunakan penglihatan yang baik untuk betul2 fokus.. dan b'syukur sebab dberi kesedaran.. azam Nuur.. waktu buat medic nanti.. Nuur akan buat yang terbaik.. dan FOKUS.. ini satu azam, bukan janji..)...


baiklah kawan2.. setakat ini sahaja ya.. post kita kali ni..
buat kawan2 di luar sana semua.. sama2lah kita panjat tangga kejayaan kita..
dan jangan pernah dengki dengan insan yang jauh lebih berjaya dari kita..
tapi.. contohilah kegigihan dan kesungguhan mereka..

tak lupa juga..
TAHNIAH.. CONGRATULATIONS..
kawan2 semua.. 
moga sama2 kita m'peroleh kejayaan dunia & akhirat..


yang ikhlas,
Nuur =]

p/s: sebenarnya, bukan betapa pintar kita atau dia yang menentukan result & kejayaan kita.. tapi.. usaha dan keberkatan atas usaha kita.. baiklah kawan2.. all d best.. jangan pernah putus asa ya.. CHAIYOK.. USAHA, DOA & TAWAKAL ya.. =]





'like' n comments do make me feel appreciated.. so, will u?? =)

2 comments:

  1. kite pon tgok kat tv3 tuh..kagum

    ReplyDelete
  2. hahaa.. kan.. kan.. kagum sangat.. tq mila 4 d comment n like.. really make me happy n glad.. all d best mila..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...